sobota, 18 czerwca 2011

Mini serniczki z truskawkami w szklankach

Przepis na te mini serniczki znalazłam na stronie Dorotus. I od razu spodobała mi się idea serniczka osobno dla każdego. Wzorowałam się na przepisie, lekko go modyfikując bo robiłam tylko dwie porcje. Moja córcia niestety truskawek nie chce jeść.
  • 80 g ciastek digestive lub innych, pokruszonych (ja wykorzystałam wierzch z wcześniej upieczonego biszkoptu, który wcześniej podsuszyłam)
  • 350 g twarogu zmielonego dwukrotnie lub innego sera białego - może być mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru (lub więcej, wedle smaku)
  • nasiona z 1 laski wanilii (ja miałam ekstrakt waniliowy)
  • pół szklanki jogurtu greckiego
  • truskawki, na wierzch
Sos truskawkowy:
  • 300 g truskawek
  • 1 łyżka cukru (lub więcej, wedle smaku)
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
Pokruszone ciastka wysypać na dno szklanek. Ser biały wymieszać z cukrem, wanilią i jogurtem.  Przygotować sos: truskawki rozgnieść widelcem w niedużym garnuszku, dodać sok z cytryny, skrobię, cukier, zagotować. Ostudzić.

Na ciastka układać na przemian warstwy sera i sosu truskawkowego. Nie mogłam udekorować truskawkami, bo wszystkie zużyłam do sosu. Ale i tak serniczki wyszły bardzo dobre, sycące i pewnie nie jeden raz w sezonie truskawkowym zrobię

3 komentarze:

  1. Lubię takie pojedyncze serniczki - nie można ich zjeść za dużo i przy okazji są bardzo efektowne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyszły, bardzo ciekawy pomysł na sernik i na 100 % kiedyś jeszcze spróbuję. Tymczasem zapraszam do mnie i czekam z niecierpliwością na ocenę http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/strawberry-cheesecake-serniczki.html#.Uys-Mah5OSo :):) Pozdrawiam - NEWYORK MUFFIN

    OdpowiedzUsuń