środa, 15 czerwca 2011


Młoda kapustka jest już na osiedlowym ryneczku, mięso mielone w lodówce, czas więc na gołąbki. Każdy ma zapewne swój niezawodny - w domu zawsze mama robiła najlepsze. czas jednak spróbować zrobić samemu...Przepis znalazłam na kotlet.tv
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 1/2 szklanka ryżu
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki - opcjonalnie
  • sól (1/2-1 łyżeczki)
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • kapusta włoska lub biała (ja dałam białą)
Do mielonego mięsa dodajemy jajko, przyprawy i suchy ryż. Wszystko mieszamy. Przygotowujemy liście kapusty, ja chwilę obgotowałam w gorącej wodzie - lepiej odchodzą. Można wyciąć zgrubienia na liściach. Po przestygnięciu liści układamy na każdym z nich farsz i zawijamy gołąbki. 
Garnek można wyłożyć liściem kapusty i na to dopiero układać gołąbki - nie przypalą się wtedy. Gotujemy około 20 minut, po tym czasie sprawdzamy, czy ryż się dogotował.... Można do tego dorobić z powstałego wywaru sos pomidorowy, lub jak kto woli w innym smaku.
Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz