środa, 20 lipca 2011

Ciasto ze śliwkami

Pyszne ciasto, na które natknęłam się gdy szukałam pomysłu jak wykorzystać kolejne śliwki z babcinego ogródka. Polecam każdemu, bo jest lekkie, wilgotne z pyszną kruszonką pod którą kryją się soczyste śliwki...
Znalazła przepis na blogu bookmeacookie i przy najbliższej okazji zaopatrzyłam się w maślankę, bo pozostałe produkty zawsze w domu mam.
  •  2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka maślanki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • śliwki – nie za dużo, ja w pewnych odstępach układałam je na cieście skórką do dołu. Nie moąże być za dużo, bo ze śliwek wypływa dużo soku i może wyjść zakalec
  • kruszonka z masła, mąki i cukru
Wrzucić do miski wszystkie składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia. Wymieszać i dodać mokre: maślankę, olej, jajka. Wymieszać do połączenia się składników (tak jak na ciasto na muffinki). Piekarnik nagrzać do 175'C. 
Ja piekłam w kwadratowej tortownicy, więc dno tylko wyłożyłam papierem do pieczenia. Część ciasta wlewałam do dwóch większych kokilek, które wcześniej wysmarowałam masłem. 
Na wierzchu ułożyć wydrylowane śliwki skórką do dołu, posypać kruszonką. Ja dodatkowo dałam płatki migdałowe, gdyż je uwielbiam i kiedy tylko mogę dodaję do ciasta i deserów. Piec ok. 40 minut. 

2 komentarze: