piątek, 30 września 2011

Ryż z jabłkami z sosem waniliowym


Zazwyczaj gdy mam ochotę na ryż z jabłkami, robię wersję zapiekaną z dodatkiem jajek (kogel-mogel i ubita piana z białek).
Tym razem wróciłam do wersji jaką wykonywałam wiele lat temu:
Składniki:
  • ryż
  • jabłka
  • cukier, cynamon
Ryż gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. W międzyczasie przygotowujemy jabłka, obieramy i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Smażymy na suchej patelni z dodatkiem cukru. Pod koniec można dodać do smaku cynamon. Gdy jabłka są już miękkie dodajemy ugotowany ryż i mieszamy.
Wykładamy na talerze polewając sosem waniliowym, który robię wg przepisu z Tasty Blog:
  • 2 szklanki mleka
  • 1 żółtko
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (ja dałam łyżeczkę ekstraktu waniliowego własnego wykonania)
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Mąkę ziemniaczaną rozrabiamy z 4 łyżkami zimnego mleka. Resztę mleka zagotowujemy z cukrem i roztrzepanym żółtkiem, cały czas mieszając, potem dolewamy ekstrakt waniliowy. Następnie wlewamy mieszaninę mąki z mlekiem (mieszając szybko, uważając, żeby nie powstały grudki) i zagotowujemy, cały czas mieszając. Sos odstawiamy z ognia.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz