poniedziałek, 24 października 2011

Pianka krówkowa na biszkopcie

Ostatnio koleżanka w pracy wspominała o cieście z pianką zrobioną z masy krówkowej. Przepisu się nie doczekałam, ale poszperałam w necie i oto co wymyśliłam. Okazja była ku temu odpowiednia, bo podwójne urodziny - moje i taty
Biszkopt kakaowy z przepisu na Milky Way, z 1/2 składników:
  • 3 jaja
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • niecała łyżeczka proszku do pieczenia
  • czubata łyżka kakao 
  • 1 łyżka oleju
Białka ubić na sztywną pianę, dodając pod koniec ubijania cukier, a następnie żółtka. Dodać olej i dalej miksować. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakao, wmieszać delikatnie do masy jajecznej. Ciasto wyłożyć do formy kwadratowej lub okrągłej (mniejszej) i piec około 20 - 25 minut w temperaturze 170ºC, do tzw. suchego patyczka.

W kręceniu ciasta i dosypywaniu składników dzielnie mi pomagała moja córcia. Przepis na piankę znalazłam na cincinie, w przepisie na tort karmelowy
  • puszka masy krówkowej 400 g (ja miałam o smaku czekoladowym)
  • śmietanka 30% - 330 g
  • 18 g żelatyny
  • 40 ml wody gorącej
Najlepiej na początku ubić śmietanę na sztywną pianę. Masę krówkową przelewamy do miski, w międzyczasie rozrabiamy żelatynę w gorącej wodzie. Masę najpierw lekko miksujemy, dolajemy żelatynę, nie przerywając miksowania, potem szybko dodajemy bitą śmietanę i szybciutko wykładamy na wcześniej upieczony biszkopt.
Biszkopt z ww przepisu jest lekko wilgotnawy, więc nie trzeba nic już z nim robić.
Wsadzamy ciasto na do lodówki, by masa ładnie stężała, nie trzeba długo czekać.
Przed podaniem można posypać gorzkim kakao, ja dodatkowo udekorowałam serduszkami z czekolady. Wszystkim bardzo smakowało.

4 komentarze:

  1. Pięknie wygląda..zapisałam i na pewno wypróbuję..wszystkiego najlepszego z okazji urodzin.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentuje ta pianka!
    najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wygląda, tak na tle ogrodu...zjadłoby się :-)

    OdpowiedzUsuń