wtorek, 25 października 2011

sałatka z granatem

Kupiłam owoc granatu w sklepie i tak się zastanawiałam co z niego można zrobić. Tym razem padło na sałatkę. Zainspirował mnie do jej zrobienia przepis z Kwestii Smaku.
Nie miałam wszystkich składników, ale i tak wyszła pyszna:
  • mieszanka sałat
  • pomidorki koktajlowe
  • kukurydza z puszki
  • owoc granatu
Całość ładnie układamy na talerzykach i kilkanaście minut przed podaniem polewamy miodowym winegretem, również przepis z tej samej strony:
  • 1 łyżka soku z cytryny (lub 1,5 łyżki octu winnego) 
  • 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek extra virgin 
  • 1 łyżka miodu 
  • 1/2 ząbka czosnku (opcjonalnie) 
  • szczypta soli morskiej 
  • świeżo zmielony czarny pieprz
Czosnek bardzo drobno posiekać, rozetrzeć końcem noża, posypać delikatnie solą i przełożyć do miseczki. Dodać miód i razem rozetrzeć. Wlać sok z cytryny, sól i pieprz do smaku. Dolać oliwę i wymieszać wszystkie składniki.
Ja pominęłam czosnek, sól i pieprz, ale i tak sosik był pyszny...

1 komentarz:

  1. Mmmmmmm... zapowiada się pysznie!!! Ja uwielbiam połączenie słodkich owoców ze słono-pikantnymi warzywami. To ja się zrewanżuję :)
    http://www.tylkosalatki.pl/index.php/przepisy/3-saatki-warzywne/29-mieszanka-saat-z-owocami-granatu
    a ten Twój miodowy vinegret to muszę koniecznie wypróbować!!!
    Justyna :)

    OdpowiedzUsuń