środa, 30 listopada 2011

Ciasto z jabłkami i orzechami

Sezon na jabłka u mnie trwa cały rok, ale szczególnie zimą mam ochotę na ciasta z jabłkami. A gdy jest tam jeszcze cynamon - działają rozgrzewająco...
Następne ciasto z niezawodnego bloga mojewypieki. A, że nic w nim nie zmieniałam cytuję za autorką:
Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 250 g margaryny lub masła, roztopionego
  • 1,2 kg jabłek
  • garść orzechów włoskich lub pekanów (ja dałam wloskie - najlepsze z własnego ogródka)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier puder, do posypania
Wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej (masło może być ciepłe). Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić w grubą kostkę (warto wymieszać z 1,5 łyżki soku z cytryny, by nie ciemniały). Orzechy z grubsza pokroić. Jajka (w całości) ubić na lekką i puszystą pianę przy pomocy miksera (końcówki do ubijania białek, najwyższe obroty miksera). Stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając, aż do powstania gęstej i jasnej piany. Dodać przesiane mąki z proszkiem i zmiksować do połączenia. Na koniec dodać margarynę i zmiksować (ta sama końcówka co wcześniej, najwyższe obroty miksera). Blachę o wymiarach 22 x 34 cm (lub niedużo mniejszą) wyłożyć papierem do pieczenia. Surowe ciasto wylać na blachę (będzie dość niskie, ale wyrośnie). Wysypać równomiernie jabłka, następnie posypać orzechami i cynamonem.
Piec w temperaturze 200ºC przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Ciasto niczego sobie ale zabójczo kaloryczne bo 100g to ponad 500 kcal!!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie powiem, że mnie to jakoś martwi, wolę zjeść mniej ale nie odmawiać sobie dobrych rzeczy... Na szczęście nie muszę liczyć kalorii gdy jem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń