niedziela, 5 lutego 2012

Grzane piwo z pomarańczą

Na dworze temperatura dużo poniżej 0, więc przyda się małe co nieco na rozgrzewkę. Na przykład grzane piwo. Nie takie zwykłe tylko z pomarańczą.
Pomysł zaczerpnięty z kotlet.tv. Ja wykorzystałam już gotowego grzańca z Ta
Składniki
  • 0,5 l piwa
  • 1 pomarańcz
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka cynamonu (ja dałam gotową mieszankę do grzańca)
  • cukier (ja daję 1 łyżeczkę, ale słodkolubni powinni dać przynajmniej ze 3
Piwo wlewam do rondelka. Podgrzewam. Pomarańcz obieram, kroję w plasterki. Większość plasterków wrzucam do rondelka a kilka zostawiam do dekoracji. Dodaję do rondelka miód, cynamon i cukier. Mieszam. Pomarańcze te w rondelku, troszkę męczę łyżką, aby sok fajniej puściły. Piwo nie powinno się gotować, jedynie zawrzeć na granicy.
Przelewam do szklanek, dekoruję świeżymi kawałkami pomarańczy.
Wyszło pyszne i rozgrzewające...
Smacznego.

1 komentarz:

  1. też się przymierzam do skorzystania z tego przepisu, pyszności.

    OdpowiedzUsuń