niedziela, 5 lutego 2012

Kandyzowana skórka pomarańczowa

W poprzednim wpisie pokazałam jak można zrobić pysznego grzańca z pomarańczami. Dzisiaj ciąg dalszy, bo po obranych pomarańczach pozostały skórki, które aż szkoda było wyrzucić.
Kolejna inspiracja z kotlet.tv na skórkę pomarańczową.
  • 2 pomarańcze
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka wody
Pomarańcze obieram, nacinając skórkę co najmniej na cztery części. Odcinam nadmiar białych fragmentów - które są gorzkie. Ja swoje skórki pokroiłam w cienkie paseczki. W rondelku gotujemy wodę z cukrem i wrzucamy do niej skórki. Gotujemy tak długo aż większość wody odparuje a skórka robi się szklista. Po tym czasie wyjmujemy skórki z wody i układamy na papierze do pieczenia do wystygnięcia i podeschnięcia.
Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiczku, woreczku. 
Ja swoją skórkę wykorzystam do pączków na tłusty czwartek.

1 komentarz:

  1. Cześć!
    Ja również robię swoją! Tak trzymać ;)
    Mam taki oto przepisk ;)
    http://dietetyczneprzepisy.pl/produkty/kandyzowana-skorka-pomaranczy/


    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń