niedziela, 11 marca 2012

Muffinki ze Snickers'ami

Na babeczki ze snickersami zapraszała w swoim blogu Dorotus. Ja swoje zrobiłam bez dodatku bitej śmietany i sosu karmelowego, dlatego miały delikatny smak,gdzieniegdzie przeplatany karmelem i orzeszkami z batoników. Czegoś po prostu w nich brakowało, taka wersja light...
  • 225 g mąki pszennej
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 duże jajko
  • 150 ml mleka
  • 50 ml oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 batoniki snikers (58 g każdy, posiekane na kawałki)
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Do jednego naczynia przesiać mąkę wymieszaną z cukrem, proszkiem i solą. W drugim naczyniu rozbełtać jajko z mlekiem, olejem i ekstraktem z wanilii. Połączyć zawartość obu naczyń, wymieszać widelcem tylko do połączenia się składników. Dodać posiekane snickersy, wymieszać.
Ja do pieczenia muffinek wykorzystałam nowe silikonowe foremki w kształcie serduszek, które udało mi się kupić w promocji po okresie walentynkowym :)
Wyłożyłam do nich ciasto do połowy wysokości papilotek i piekłam w temperaturze 190ºC przez około 20 - 23 minuty, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.
Gdy mamy ochotę na bardziej urozmaicone babeczki odsyłam do oryginału, gdzie są podane z bitą śmietaną i sosem karmelowym.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam Snickersy, każdy przepis z nimi musi być dobry;D

    OdpowiedzUsuń