piątek, 20 kwietnia 2012

Muffinki waniliowe z żurawiną

Dopiero gdy zaczynałam wpisywać posta zauważyłam, że moje muffiny z żurawiną miały proporcje na 6 sztuk. A ja się zdziwiłam, czemu mi tak mało ciasta wyszło i nie starczyła na typową blaszkę do muffinek. Człowiek uczy się na błędach przez całe życie, najważniejsze by nie były to zawsze błędy własne.
Muffinki są dobre, lekko kwaskowe przez dodatek żurawin i jak najbardziej polecam zrobić od razu z podwójnej porcji.

Składniki na 6 muffinów :
  • 110 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 45 g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 jajko
  • niepełne 1/2 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • spora garść świeżych żurawin
Wykonanie klasyczne - Mieszamy wszystkie suche składniki, dodajemy wszystkie "mokre", mieszamy łyżką, nakładamy do papilotek uprzednio włożonych do muffinkowej formy. Pieczemy ok 25 minut w 180 stopniach.

1 komentarz:

  1. Coś mi się wydaje, że w przypadku takich pysznych muffinek nawet podwójna porcja to za mało...:-)

    OdpowiedzUsuń