piątek, 13 kwietnia 2012

Omlet ryżowy

Któregoś dnia potrzebowałam pilnie ryż, nie miałam jak się zaopatrzyć w ryż mojej ulubionej marki, więc w moim domu znalazł się ryż z Biedronki. A na opakowaniu przepis na placuszki z ryżu.

  • 100 gram ugotowanego ryżu
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 100 gram sera żółtego
  • szczypiorek
  • olej
  • sól i pieprz
W miseczce roztrzepujemy jajko, dodajemy sól, pieprz i ugotowany ryż i mąkę. Wszystko dobrze mieszamy. Formujemy placuszki i smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. W momencie gdy smażymy je z drugiej strony posypujemy ja tartym serem, wtedy zdąży się lekko roztopić. Wykładamy na talerzyki i posypujemy szczypiorkiem.
Pomysłowe danie - przydaje się, gdy zostanie nam ugotowany ryż i nie mamy pomysłu na śniadanko. Ja dla urozmaicenia dodałam pokrojoną w kawałki szynkę.

1 komentarz: