czwartek, 19 kwietnia 2012

Pancakes z bananami i czekoladą

Do dzisiejszego dania zainspirował mnie wpis z bloga makaronirodzynka. Miałam jeszcze w pojemniku składniki suche na pancakes z przepisu Nigelli, który publikowałam tutaj, na waniliowe pancakes. 


Na suche składniki potrzebujemy:
  • 600 g mąki (4 szklanki mąki)
  • 3 łyżki stołowe proszku do pieczenia
  • 2 łyżki stołowe sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 40 gram cukru waniliowego, nie mam takiego własnej produkcji, więc daję zwykły cukier a potem już do ciasta dodaję ekstrakt waniliowy
Wszystko wsypujemy do jakiegoś słoika i trzymamy w zamknięciu. Gdy mamy ochotę na placuszki nabieramy suche składniki, dodajemy do nich proporcjonalnie na 1 szklankę:
  • 1 jajko
  • szklankę mleka
  • łyżka roztopionego masła
  • ekstrakt waniliowy
Zrobiłam więc ciasto w proporcji do 1 szklanki suchych składników. Dodałam do ciasta jeszcze czekoladę gorzką pokrojoną na małe kawałeczki. Przygotowałam plasterki banana i zabrałam się za smażenie. Te placuszki smażę na suchej teflonowej patelni.
W czasie gdy smażyłam z jednej strony, układałam na placuszkach plasterki banana, które po przewróceniu na drugą stronę pięknie się rozgrzewają. I to mi najbardziej w tych placuszkach smakowało. Po usmażeniu polałam wszystko miodem i posypałam płatkami migdałowymi.

1 komentarz: