środa, 16 maja 2012

Babka cytrynowa

Ciasto cytrynowe ze strony mojewypieki, to najlepsze z takich ciast jakie do tej pory jadłam, już nie wspominając o pieczeniu.
Już się bałam, że nie znajdę przepisu, bo zapomniałam dodać do ulubionych, ale na szczęście przypomniało mi się, że korzystałam z któregoś z ulubionych blogów. Ufff udało mi się i znalazłam, czym prędzej dzielę się z wami.
Ciasto idealne, szybko w przyrządzaniu, puszyste ale jednocześnie wilgotne, przez kilka dni (aż się dziwię, że tyle zostało) nie straciło nic ze swoich zalet. Jak najbardziej polecam i cytuję za Dorotus 
Składniki:
  • 1 szklanka cukru (dałam mniej - 3/4 szklanki, wg mnie w sam raz)
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jaja
  • pół szklanki gęstej kwaśnej śmietany
  • 3,5 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
  • skórka otarta z 3 cytryn
  • 6 łyżek rozpuszczonego i przestudzonego masła
Składniki na lukier:
  • pół szklanki cukru pudru
  • sok z połowy cytryny
Piekarnik nagrzać do 175°C, przygotować formę keksówkę (22 x 8 cm). Ja piekłam w formie o kształcie pierścienia - nie mam zaufania do keksówek :). W misce wymieszać mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Dodać lekko roztrzepane jaja i wymieszać mikserem, aż do uzyskania gładkiej masy. W osobnym garnuszku połączyć ostudzone masło, śmietanę i sok i skórkę z cytryny. Wlać do masy z jajkami, wymieszać, można zmiksować.
Ciasto przelać do formy i piec około 60 minut, do tzw. suchego patyczka. Ja piekłam w silikonowej keksówce i na próbę w silikonowych foremkach w kształcie serduszek, wyszły z nich śliczne babeczki...
Z cukru pudru i soku z cytryny zrobić lukier (dokładnie wymieszać, można dodać odrobinę gorącej wody). Polać ciasto.

1 komentarz: