czwartek, 14 czerwca 2012

Domowa wędlina 5 minutówka

Na święta wielkanocne robiłam po raz pierwszy domową wędlinę. Miałam trochę schabu, którego za bardzo nie lubię i nie wiedziałam co z niego zrobić. Tak znalazłam przepis na domową wędlinę robioną w 5 minut" na stronie www.chleby.info.
Miałam mniej schabu więc musiałam zmniejszyć proporcjonalnie ilość pozostałych składników, ale tutaj podaję jak w oryginale:
  • 2 kg mięsa (u mnie schab, ale może być pewnie cokolwiek)
  • 2 litry wody
  • 100 g soli
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 pikantne suszone papryczki chilli (opcjonalnie)
  • 1 łyżka cukru
  • 4 ząbki czosnku
  • przyprawy, które lubimy i uznamy, że się nadają. (Mogą być: 2 łyżeczki tymianku, 2 łyżeczki cząbru, 1 łyżeczka kminku, 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego, 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego, 1 łyżeczka gorczycy, 4 ziela angielskie, 2 liście laurowe)

I tak: mięso myjemy i odkładamy, na razie nie będzie nam potrzebne.
Całą resztę składników dajemy do dużego garnka i gotujemy. Jak zagotujemy to wyłączamy i zostawiamy do ostygnięcia. Potem wkładamy go garnka mięso i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 5 minut. Wyłączamy, przykrywamy przykrywką i zostawiamy na całą noc, do rana. Rano znów doprowadzamy do wrzenia i znów gotujemy 5 minut. Wyłączamy i zostawiamy do całkowitego ostygnięcia.
Potem podgrzewamy piekarnik do maksymalnej temperatury, wyłączamy go i do wyłączonego gorącego piekarnika wkładamy wędlinę. Niech tam leży póki piekarnik nie ostygnie. Trochę się nam wędlina tam osuszy.

1 komentarz:

  1. Robiłam niedawno i szczerze mówiąc wolę mięso na kanapki upiec :)
    Nie była zła, ale rewelecyjna też nie :)

    OdpowiedzUsuń