środa, 13 czerwca 2012

Domowe hot dogi

Jakbym się nie broniła przed tym co jakiś czas na naszym stole pojawiają się parówki. Znalazłam na blogu Moje domowe kucharzenie przepis na świetne domowe hot dogi. Dużo lepsze od gotowych bułek do hot dogów, pełnych ulepszaczy i chemii.
Raz na jakiś czas można zrobić, gdy rodzinka znowu zapragnie parówek.
  • 0,5 kg mąki
  • 1 szklanka mleka 
  • 5 dkg drożdży
  • 5 łyżek oleju
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli 
  • 2 jajka (1 jajo do, drugie jest do smarowania)
  • parówki 
Ja ciasto drożdżowe robię zawsze w maszynie, więc najpierw wsypuję składniki mokre, potem suche i na wierzch kruszę świeże drożdże. Ustawiam odpowiedni program i w niecałe 2 godzinki mam pięknie wyrobione i wyrośnięte ciasto. 
Dla tych co maszyny nie posiadają: mleko podgrzać i dodać drożdże, cukier i trochę mąki. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Do miski wsypać pozostałą mąkę dodać olej, sól, roztrzepane jajko i wyrośnięte drożdże.Ciasto dobrze wyrobić. 
Gotowe ciasto rozwałkować dość cienko i pokroić w paseczki ok 4 cm.  Posmarować białkiem z drugiego jajka. Owinąć wcześniej obraną parówkę w spiralkę. Tak przygotowane parówki  dość luźno układamy na blaszce posmarowanej olejem. Pozostałe białko mieszamy z żółtkiem i smarujemy parówki po zewnętrznej stronie.
Pieczemy ok 25 min na złoty kolor. 
Mi zostało trochę ciasta z którego zrobiłam malutkie bułeczki, pieczone jednocześnie z hot dogami, które podałam z sałatą z rzodkiewką i śmietaną. Do każdego hot doga wycisnęłam trochę keczupu.

1 komentarz:

  1. Idealna przekąska kibica, ja robiłam ostatnio parówki zapiekane w boczku z serem, równie smaczne, kupuję wieprzowe Pikok w lidlu, pyszności.

    OdpowiedzUsuń