poniedziałek, 25 czerwca 2012

Sałatka z kurczakiem i ananasem

Moja ulubiona sałatka z kurczakiem na słodko. Pasuje na różne spotkania, lekki obiad, przekąskę do pracy. Jeśli lubicie kurczaka na słodko, jak najbardziej polecam

  • pierś z kurczaka
  • sos sojowy Kikkoman
  • makaron
  • świeży ananas
  • rodzynki
  • majonez

Pierś z kurczaka kroimy na kawałki, wrzucamy do miseczki i wlewamy do niego sos sojowy (caly czas korzystam z sosu Kikkoman, którego wcześniej miałam do przyrządzenia łososia). Chowamy na jakiś czas do lodówki.
Smażymy na oleju, zdejmujemy z patelni i odstawiamy do ostygnięcia. Gotujemy makaron al dente i również odstawiamy do ostygnięcia.
Bardzo lubimy ananasa i od długiego już czasu kupujemy tylko świeżego. Łatwo się obiera a smakuje lepiej niż taki z puszki. My już swojego zjedliśmy wcześniej połowę, więc to co zostało pokroiłam w większe kawałki. Wrzucamy do miski, dodajemy przestygnięte mięso z kurczaka i makaron. Wykorzystałam fusilli trójkolorowe, jasny, różowy z sokiem z buraka i zielony z bazylią, gdzie rzeczywiście jedząc sam makaron bazylia jest naprawdę wyczuwalna. Bałam się, że moi nie zjedzą, bo nie tolerują w daniach zieleniny, ale bazylię w makaronie nawet nie wyczuli :) Na koniec dodałam majonez i rodzynki, które wcześniej sparzyłam wrzątkiem. Mieszamy i danie gotowe.
Kiedyś za czyjąś radą dałam do tego jeszcze słonecznik, ale niestety ma tak intensywny smak, że zawładnął całym daniem, w którym ja lubię wyczuwać najbardziej smak ananasa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz