poniedziałek, 25 czerwca 2012

Sałatka z łososiem i truskawkami

Sezon truskawkowy rozpoczęty, więc czas wypróbować nowe połączenia owoców. Tym razem z łososiem. Został mi jeden dzwonek i już dawno zamierzałam go wykorzystać do jakiejś sałatki. Przeglądając blogi stwierdziłam, że połączę go z truskawkami.

Marynata do łososia:
  • sos sojowy Kikkoman
  • miód
  • oliwa
  • przyprawy
Mieszamy w miseczce sos sojowy (ja wykorzystałam sos, który dostałam jakiś czas do przetestowania z firmy Kikkoman - nadaje się do drobiu, ryb, jest to moja pierwsza przygoda z sosem sojowym), dodajemy oliwę, miód i można dodać jeszcze do smaku przyprawy.
Łososia wkładamy na jakiś czas do przygotowanej marynaty.
Tak przygotowanego łososia układamy w naczyniu do gotowania na parze i ustawiamy czas na około 15 minut, nie więcej. Po wystygnięciu zdejmujemy skórkę i dzielimy na małe kawałki.
W międzyczasie przygotowujemy sobie truskawki. Świeżo kupione na ryneczku płuczemy w chłodnej wodzie a dopiero potem odrywamy szypułki. Truskawki dzielimy na cząstki, jeśli są duże to na cztery części.
Na talerzu układamy sałatę - najlepszy do tego dania będzie miks sałat, ja kupuję takie gotowe już opakowania. Tym razem nie miałam i użyłam zwykłej sałaty masłowej, czegoś mi jednak w smaku brakowało. Kładziemy na to kawałeczki łososia, pokrojone truskawki, polewamy olejem lnianym, którego nie można podgrzewać wiec z powodzeniem wykorzystujemy go do sałat, surówek... wymieszanym z miodem i posypujemy pieprzem cytrynowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz