sobota, 14 stycznia 2017

Sernik z owocami i bezową pianką

Kupiłam jakiś czas temu cały kubełek sera do pieczenia i  bałam się, że mi nie wyjdzie żaden sernik, bo ser był raczej z tych rzadkich. Sernik jednak wyszedł bardzo dobry, wilgotny ja tym razem zrobiłam go ze spodem z ciasteczek. Ładnie wyrósł w zależności co mamy możemy użyć ananasy, brzoskwinie 
Pomysł na sernik ze strony sweet-art-sweet.blogspot.com
Składniki:
  • 125g masła
  • 200g cukru 
  • pół torebki cukru waniliowego (4g) (ja nie używam cukru waniliowego, tylko zawszę dodaję esencję waniliową własnej produkcji)
  • 2 żółtka
  • 2 jaja
  • aromat migdałowy
  • sok z połowy cytryny
  • 1kg tłustego sera białego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
  • puszka brzoskwiń (820g przed odsączeniem, 470g po odlaniu syropu)
  • 4białka
  • 100g cukru (pół szkl.)
  • pół torebki cukru waniliowego (4g)
Miękkie masło utrzeć na puchatą masę z cukrem. Dodawać żółtka cały czas ucierając masę, następnie wbić jaja. Dalej ubijać aż masa stanie się puszysta i gęsta. Dodać ser, aromat, cytrynę i wymieszać, następnie mąkę i znów wymieszać wszystko dokładnie. Przełożyć do formy wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia (ø24cm). Wyłożyć brzoskwinie. Ubić białka, początkowo z dodatkiem szczypty soli, pod koniec dodając cukier. Masę bezową rozprowadzić na serniku.
Włożyć do piekarnika nagrzanego do 170°C. 
Piec przez 75min. (kiedy beza będzie się zanadto rumienić, można przykryć ją folią aluminiową, błyszczącą stroną do góry).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz