środa, 29 sierpnia 2012

Deser wiśniowy z Amaretti

Kupiłam jakiś czas temu ciasteczka Amaretti i calkowicie o nich zapomniałam. Kiedy natknełam się na nie w szafce stwierdziłam, że czas najwyższy je w końcu zjeść. Trzeba jednak poszukać jakiegoś ciekawego przepisu, bo przecież same ciasteczka jeść to trochę nudno...

Tak znalazłam przepis na pyszny deser u Waniliowej Inspiracji:
Składniki:
  • 250g serka mascarpone
  • duży słój kompotu z wiśni wydrylowanych
  • 100g ciasteczek amaretti
  • 150g śmietany kremówki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 laska wanili
  • uprażone migdały do dekoracji
  • gorzka czekolada do dekoracji (ja posypałam gorzkim kakao)
Na początek przygotowujemy sobie naczynka, w których będziemy podawać deser. Ja wykorzystałam kokilki, w ten sposób każdy miał swój deser w osobnym naczyniu. To dobry pomysł, gdyż dla dorosłych ciasteczka amaretti polałam lekko kawą z likierem Amaretto. 
 
W miseczkach układamy na dnie odsączone wiśnie, tak aby było całe przykryte. Na to układamy ciasteczka. W międzyczasie ubijamy śmietankę na sztywno z cukrem pudrem i ziarenkami wanilii. Na sam koniec dodajemy serek mascarpone. Tak przygotowaną śmietanką przykrywamy ciasteczka. Wierzch posypujemy startą gorzką czekoladą (lub tak ja ja gorzkim kakao) i dekorujemy migdałami.
Wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Porcje dorosłych zostały szybko zjedzone, a moje dziecko zjadło dopiero na drugi dzień. Mimo leżenia całą noc w lodówce, deser był bardzo dobry, a ciasteczka zachowały swoją kruchość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz