niedziela, 12 sierpnia 2012

Rogaliki drożdżowe

Już dawno nie robiłam rogalików, a przecież mając maszynę do wyrabiania ciasta drożdżowego to nie zajmuje wcale dużo czasu. Szukając przepisów natrafilam na bloga słodkiej babeczki i czym prędzej nastawiłam maszynę na ciasto drożdżowe:
  • 1 kg mąki
  • 4 jaja
  • 150 g masła
  • 150 g cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 1,5 szklanki mleka
  • 40 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
W maszynie do wyrabiania ciasta drożdżowego najpierw wrzucam wszystkie składniki mokre, potem suche i na koniec dodaję pokruszone drożdże. Ustawiam na wyrabianie ciasta - program trwa 1:50 h, w tym czasie ciasto też pięknie wyrasta. Przy robieniu ciasta metoda tradycyjną odsyłam do oryginalnego przepisu :)
Wałkuję ciasto na kształt koła, jak do pizzy i wykrawam trójkąciki. Kładę nadzienie na szerszą końcówkę i zawijam. Ja do swoich rogalików wykorzystałam konfiturę z kasztanów, dosyć słodka ale fajnie się komponowała z cieplutkim ciastem drożdżowym. Zawinięte rogaliki układamy na blaszce i zostawiamy na 10-15 minut do napuszenia. W tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni i pieczemy rogaliki przez około 15 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz