czwartek, 9 sierpnia 2012

Ryż z cukinią, pomidorami i ananasem

U mojej mamy w ogródku znowu wyrosły cukinie, więc czas najwyższy coś z nich zrobić. Dzisiaj na obiad pomyślałam, że dobrze by było zjeść coś lekkiego, więc będzie ryż z cukinią.
Według własnej receptury, z małej ilości składników, to co było pod ręką:
  • cukinia
  • pomidory
  • cebulka
  • olej
  • ananas z puszki
  • ryż
  • sól, papryka słodka...
Cukinie obieramy, usuwamy środek z pestkami i kroimy w grubą kostkę. Pomidory parzymy, obieramy ze skórki i również kroimy w kostkę.
Na dużej patelni rozgrzewamy małą ilość oleju na którym smażymy pokrojoną cebulkę aż będzie szklista. Na to wrzucamy cukinie, wszystko mieszamy i dodajemy pomidory. Wszystko dusimy do miękkości, aż cukinia będzie jeszcze troszkę krucha. Możemy podlewać wodą by uzyskać wystarczającą ilość sosu. Doprawiamy w międzyczasie solą, dałam jeszcze trochę papryki słodkiej. Z tego względu, że nie chciałam dawać tu żadnego mięsa, dodałam dla innego smaku ananasa z puszki pokrojonego w kostkę i dolałam trochę soku. Na koniec lekko zagęściłam mąką ziemniaczaną.
Gotujemy ryż, który wykładamy na talerze na to nasz sos z warzywami i gotowe... lekki, łatwy i szybki letni obiadek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz