niedziela, 23 września 2012

Ciasteczka francuskie z budyniem i śliwkami

Dzisiaj moja mama miała urodziny i chciałam coś upiec, a jakoś pogoda mimo słońca nie nastrajała mnie pozytywnie. Poza tym nie miałam mąki, nie chciało mi się wychodzić do sklepu i tak stanęło na cieście francuskim, które kupiliśmy wczoraj.
Mam dosyć dużo zamrożonych śliwek więc szukałam pomysłu na ich łatwe wykorzystanie. tak znalazłam przepis na ciasteczka francuskie u MakeCooking
  • ciasto francuskie
  • budyń waniliowy
  • śliwki (mogą być mrożone)
  • jajko
W pierwszej kolejności przygotowujemy budyń w mniejszej ilości mleka niz podane na opakowaniu. Ja miałam na 1/2 litra więc dałam 400 ml mleka. Gdy budyń się studzi włączamy piekarnik na 200'C. Ciasto francuskie kroimy na kwadraty, najlepiej nożem do pizzy i układamy na blaszce na papierze do pieczenia. Mi z mojego ciasta wyszło 15 kwadratów. Na każdym kwadracie pośrodku dajemy łyżkę budyniu i kładziemy na to połówkę śliwki. W przeciwieństwie do autorki przepisu, śliwki kładłam otworem do góry i na to posypałam płatki migdałowe. Moje śliwki było ponadto zamrożone i takie układałam bez wcześniejszego rozmrażania.
Pędzlem smarujemy każdy z brzegów kwadratu rozmąconym jajkiem (wtedy nasze ciasto będzie miało złociste brzegi). Niepotrzebnie posypałam je jeszcze cukrem, bo mi się lekko przypiekły co widać na zdjęciu.
Tak przygotowane ciastka wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 15 min .
Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.
Jedyne co bym jeszcze zmieniła - dałabym na ciasteczka co najmniej dwie połówki śliwki, bo było troszkę mało. Ale ciasteczka są bardzo dobre.

2 komentarze:

  1. francuskie uwielbiam! do tego tak owocowo nadziane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie Ci wyszły:) Cieszę się, że mój przepis mógł pomóc :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń