czwartek, 4 października 2012

Pierogi z kapustą i kaszą jęczmienną

Dawno nie robiłam pierogów, a że miałam po poprzednim obiedzie kapustę kiszoną w lodówce wymyśliłam takie oto pierogi z kapustą i kaszą.

Farsz:
  • kapusta kiszona
  • marchewka
  • 1 woreczek kaszy jęczmiennej
  • cebulka
Ciasto na pierogi miało być z samej mąki z gorącą wodą, ale nie wiem czy mąka była jakaś gorsza, że niezbyt mi ono wyszło, więc do już zagniecionego ciasta dodałam jajko, ponownie wyrobiłam i też mi wyszło dobre ciasto.
Farsz: na patelni na niewielkiej ilości oleju z dodatkiem masła smażę cebulkę, gdy się zeszkli wrzucam na nią kapustę kiszoną, startą na grubych oczkach marchewkę i duszę na małym ogniu, co jakiś czas można podlać lekko wodą. Gdy już nam się poddusi kapusta, dodajemy ugotowaną wcześniej kaszę jęczmienną i mamy gotowy farsz.
Pierożki są dobre w smaku, lekkie, najlepsze z cebulką podsmażoną na maśle. Albo jak ktoś woli odsmażone dodatkowo na patelni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz