środa, 17 października 2012

Zupa z dyni na słodko

Wczoraj do nocy szyłam szybciutko dla córci fartuszek kuchenny. Miałyśmy taki w domu, ale jak jest potrzebny do przedszkola na zajęcia - okazało się, że gdzieś zniknął. No i mama jak zawsze musiała coś wymyślić. Znalazłam jakąś pojedyncza podszewkę na poduszkę, ozdobną tasiemkę i córcia ma piękny fartuszek. Jeszcze rano przymiarka - usłyszałam, że się podoba i wygląda jak sukienka.
Córcia w przedszkolu, tata w pracy a mama szykuje śniadanie pod znakiem dyni. Szukałam jakiegoś konkretnego przepisu i pomyślałam, że zrobię to nieco po swojemu. Składniki dawałam na oko:
  • puree z dyni (przepis na nie zamieściłam wcześniej)
  • mleko
  • mąka
  • jajko
  • cukier
  • ekstrakt waniliowy
Mleko grzejemy w rondelki, w tym czasie przygotowujemy ciasto na lane kluseczki. Miksujemy jajko z mąką na gęste ale nadal lejące ciasto. Gdy mleko już się gotuje wlewamy ciasto i mieszamy widelcem by powstały małe kluseczki.
Do tak przygotowanego mleka wkładamy puree z dyni, jeszcze podgrzewamy, dosładzamy do smaku i dodajemy odrobinę ekstraktu waniliowego.
Zupa jest pięknie pomarańczowa, sycąca i słodko waniliowa. W sam raz na śniadanko, gdy za oknem już świeci słoneczko a na drzewach widać już wszystkie kolory jesieni. Mam nadzieję, że mojej córci również zasmakuje taka zupa...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz