niedziela, 9 grudnia 2012

Ciasto czekoladowo bananowe

Chciałam upiec jakieś dobre ciasto na imieniny mojej mamy Barbary. A, że już od jakiegoś czasu miałam smaka na coś czekoladowego, ponadto w domu zalegały mi dojrzałe banany, na które akurat mało kto ma ochotę, chciałam znaleźć coś z wykorzystaniem tych składników.
Już kiedyś robiłam chlebek bananowy i dzisiejsze ciasto jest w sumie bardzo do niego podobne, jednak bardziej czekoladowe i wilgotne. Ponadto jest szybkie i nieskomplikowane w przygotowaniu. Dobrze smakuje w ten sam dzień, jednak na drugi dzień było dużo lepsze. Jestem tylko ciekawa, czy jutro będzie dalej mi smakować, jak zabiorę je do pracy, do popołudniowej kawy. Przepis na ciasto czekoladowo bananowe znalazłam na stronie domowe-wypieki.pl
Składniki:
  • 250g cukru
  • 250g masła lub margaryny
  • 3 jajka
  • 300g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki kakao
  • 40g czekolady (u mnie gorzka)
  • 4 dojrzałe banany
Polewa:
  1. czekolada (u mnie gorzka)
  2. 1 łyżeczka oleju
Banany ugnieść dobrze widelcem. Czekoladę zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Cukier, miękkie masło (margarynę), jajka i banany zmiksować mikserem na najwyższych obrotach przez 2- 3 min. (Masa będzie niejednolita, jakby była zwarzona). W osobnej miseczce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i startą czekoladę.
Zmniejszyć obroty miksera i dodać, w dwóch porcjach, składniki wymieszane w misce, mieszając chwilkę, tylko do połączenia składników.
Ciasto przełożyć do keksówki (o długości 30cm) wysmarowanej margaryną i posypanej mąką. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 70min.w temperaturze 180°C. Sprawdzić ciasto patyczkiem lub wykałaczką.

Po upieczeniu pozostawić ciasto w piekarniku, przy uchylonych drzwiczkach. Do polewy czekoladę rozpuścić z łyżeczką oleju w kąpieli wodnej. Ciasto polać roztopioną czekoladą. Można udekorować plasterkami banana. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz