środa, 5 grudnia 2012

Zapiekanka z kalafiorem

Bardzo lubimy wszyscy różne zapiekanki, tylko nie zawsze chce mi się je robić. Tym razem zrobiłam zapiekankę ziemniaczaną z kalafiorem wg własnych proporcji i pomysłu
.
  • ugotowane ziemniaki,
  • ugotowany kalafior
  • jaja ugotowane na twardo
na sos beszamelowy:
  • mąka,
  • masło
  • mleko
  • sól
  • gałka muszkatowa
  • biały pieprz
Miseczki do zapiekania napełniamy pokrojonymi ziemniakami, różyczkami kalafiora i pokrojonymi jajkami. Jaja są jako dodatek gdyż same w sobie są suche i nie może ich być za dużo. Przygotowujemy sos beszamelowy - ja robię go na oko - ale dokładne wykonanie znajdziecie w moim poście sola po florencku.
Sosem zalewamy nasze ziemniaki z kalafiorem i jajkiem, na to dajemy tarty ser żółty i zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180' na około 20 minut. Jak daję wszystko ciepłe, na bieżąco przygotowywane, to zapiekam krócej na tyle, że się ser ładnie roztopi i zapiecze. Ja swoją zapiekankę dodatkowo posypałam koperkiem, bo reszta nie lubi zieleninki.
Jak widać moja córcia bardzo lubi mi pomagać w układaniu składników na zapiekanki, przy okazji co nieco podjadając...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz