poniedziałek, 11 marca 2013

Makaron po bolońsku

Najlepszy makaron po bolońsku jaki ostatnio jadłam. Do wykonania tego sosu wykorzystałam przepis z książki Kuchnia Włoska, którą od długiego czasu posiadam i czas najwyższy z niej częściej korzystać.
Różni się on od tych, które widziałam w Internecie przyprawami. Pierwszy raz do dania mięsnego dodawałam cynamon i goździk, ale uwierzcie mi, że nadały one potrawie fajny posmak.
Przepis lekko zmodyfikowałam, nie mając wszystkich składników, ale i tak wyszło dobrze :) a dla tych co chcą sprawdzić oryginał zamieszczam całość z książki:
  • Składniki 60 g pokrojonej w kostkę pancetty (ja pominęłam)
  • drobno pokrojona cebula i łodyga selera naciowego i marchewka
  • 4 łyżki stołowe masła
  • 250 g mielonej wołowiny, 60 g mielonej wieprzowiny, 60 g pokruszonych włoskich parówek wieprzowych (ja dałam tylko zmielone mięso wieprzowe)
  • 1 zmielony goździk (ja dałam w całości, a później go wyłowiłam z sosy, by nikt nie miał niespodzianki)
  • szczypta cynamonu
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 450 g pomidorów z puszki, bez skórek
  • 1 szklanka (około 250 ml) tłustego mleka
  • szczypta soli
Do rozpuszczonego na patelni masła dodajemy pancettę, marchewkę, cebulę i seler. podsmażamy na średnim ogniu aż cebula przybierze złotawy kolor. Dodajemy mięso, goździk, cynamon i pieprz. Wrzucamy pomidory i gotujemy przez 15 minut na średnim ogniu. Dodajemy mleko i doprawiamy solą. Zmniejszamy płomień i gotujemy przez około 2 i 1/2 godziny od czasu do czasu mieszając.
Podajemy z makaronem spaghetti.


1 komentarz:

  1. Uwielbiam taki makaron :)
    Narobiłaś mi tym wielkiego smaka...

    OdpowiedzUsuń