niedziela, 21 kwietnia 2013

Ekspresowe gofry z ciasta francuskiego

 Przypadkowo trafiłam na blog addiopomidory a tam na kilka świetnych pomysłów - jednym z nich są gofry z ciasta francuskiego. Przepis oryginalnie w wersji słodkiej, ale tym razem zrobiłam w wersji wytrawnej, na małą przekąskę przed obiadem.
Do ich wykonania potrzebujemy:

  • ciasto francuskie
  • papryka
  • szynka
  • ser żółty

Ciasto francuskie pokroiłam na małe prostokąty by maksymalnie wykorzystać całe ciasto. W oryginale są to wycięte kółka. Pomyłkowo rozkładałyśmy nadzienie na każdym kawałku, więc wydawało się,  że będzie za grubo - ale W stwierdził, że i tak za mało nadzienia jest. Pomagała  mi moja córcia, która również ładnie posklejała nasze gofry. A ja już tylko obsługiwałam gofrownicę...
Pieczemy aż gofry będą miały ładny brązowawy kolor. Można podawać z keczupem, posypane drobno pokrojoną papryką lub maczać w sosie o wyrazistym smaku. Nam posmakowały i w ogóle świetny pomysł na wykorzystanie gofrownicy, pewnie spróbuję wersję na słodko.

3 komentarze:

  1. Bardzo, ale to bardzo podoba mi sie pomysl z wykorzystaniem ciasta francuskiego w tak orginalny sposob! :)
    Dziekuje za inspiracje :D
    Z pewnoscia sprobuje w przyszlosci! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego jeszcze nie próbowałam ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji gofrów jeszcze nie znałam, super pomysł, mam właśnie ciasto(light z lidla, troszkę odchudzone) w lodówce, więc po obiedzie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń