środa, 24 kwietnia 2013

Pizza prawie doskonała

Od koleżanki dostałam przepis na pizze - jest on w sumie podobny do tego, jaki używałam - pizza na cieście calzone. Jednak sekret tkwi we właściwym wyrobieniu ciasta. Raczej każde ciasto drożdżowe robię w maszynie do pieczenia chleba ale są wyjątki. tak było i tym razem.
Oto kolejny przepis na pizzę:
  • 1 duża szklanka ciepłego mleka
  • 1/3 kostki świeżych drożdży
  • łyżeczka cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
Wszystko dobrze mieszamy, wlewamy do dużej miski i stopniowo dodajemy mąkę, tak długo aż będziemy mieć mocno gęste ciasto.
Na stół wysypujemy 3 garście mąki i wlewamy nasze gęste ciasto. Osypujemy mąką i wyrabiamy tak długo aż ciasto przestanie się kleić. 
Chodzi o to by zużyć dokładnie tyle mąki ile wchłonie nam ciasto.
Zawijamy w ręcznik i odstawiamy do wyrośnięcia na min. 15 minut. W tym czasie możemy sobie przygotować składniki na nadzienie pizzy.
Po wyrośnięciu zwilżamy ręce oliwą i rozciągamy ciasto na odpowiednią grubość. Można zrobić pizze na cieniutkim cieście i na grubym z odpowiednim rąbkiem dookoła - tak jak każdy z nas lubi... Ja swoje ciasto rozłożyłam na macie do pieczenia pierwszy raz używałam do pizzy i sprawowała się idealnie.
Na rozciągnięte na blaszce ciasto (może być na pergaminie, macie do pieczenia, na kamieniu - co kto posiada) wykładamy kolejno:
  • sos pomidorowy
  • ser żółty, mozzarelle
  • różne dodatki
  • suszone przyprawy (oregano, bazylia lub gotowa mieszanka do pizzy), sól, pieprz
Pieczemy około 15 minut w temperaturze 200'C

Dodam jeszcze, że zrobiłam ponownie pizze z tego przepisu, tylko dałam zaczynowi trochę podrosnąć a potem same ciasto w cieplutkie miejsce w piekarniku do wyrośnięcia  spód po upieczeniu jeszcze lepszy. Oj jeszcze za często zacznę tę pizze robić i co? w centymetry pójdzie :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz