poniedziałek, 10 czerwca 2013

Spacerem po Wrocławiu - Smaki Wrocławia 2013

W ten weekend odwiedziliśmy rodzinę mieszkającą we Wrocławiu i przy okazji uczestniczyliśmy w V już edycji Smaków Wrocławia
Oto krótka relacja z naszej smakowitej wycieczki

W drodze na rynek wstąpiliśmy do Słodkie CzaryMary, gdzie trafiliśmy na pokaz robienia cukierków i lizaków. Moja córcia mogła zrobić sobie lizaka w kształcie serca - cukierki jak i lizaki miały smak śliwkowy. Bardzo dobre i słodkie, sama bym sobie takie chętnie zrobiła. 
Szkoda, że w moim mieście nie ma takich miejsc.


Nie obyło się bez złapania w obiektyw kilku krasnali wrocławskich...
Na rynku Smakom Wrocławia towarzyszył jarmark i jak na każdym takim jarmarku mnóstwo rękodzieła do oglądania, wypicia i zjedzenia...
 
 Na rynku mimo niesprzyjającej pogody - padał sobie deszcz - można było posiedzieć sobie na maleńkiej plaży. Potem już wyszło słońce ale póki co nie obyło się bez parasola.
Można było spocząć na ławeczce wśród zieleni...
 Na scenie potrawy z wykorzystaniem szparagów wykonywały znane blogerki kulinarne.

Nie udało nam się posmakować holenderskich przysmaków w Holandii, 
więc kupiliśmy sobie je na rynku wrocławskim...
Ogłoszenie wyników V Wrocławskiego Turnieju Nalewek oraz Wrocławskiej Potyczki Destylatów Owocowych. Osoby oceniające i degustujące musiały wykazać się nie lada wyczynem... postać przez kilka chwil na jednej nodze. Jak widać wszystkim się to udało.
 Na scenie Robert Makłowicz i Piotr Bikont - niestety udało nam się ich zobaczyć tylko na scenie, bo na sam rynek przybyliśmy dosyć późno. W towarzystwie prezydenta miasta Rafała Dutkiewicza, który rozpoczął krojenie tortu w kształcie wielkiej mapy Europy od literki W - jak Wrocław.
 I ja tam byłam, do tortu się dostałam w "lekkim" ścisku widoczna na zdjęciu jak uciekam z dwoma kawałkami tortu. Kilka metrów dalej moja córcia siedząc u taty na ramionach czekała na swój kawałek. 
Wiele atrakcji nas ominęło, bo dotarliśmy na rynek dosyć późno, myślałam, że uda mi się posmakować o wiele więcej potraw, najbardziej mi i córci smakowała zupa orkiszowa - danie kuchni wrocławskiej. Przepis na nią i wiele innych przepisów na potrawy jakie były na Smakach Wrocławia, można znaleźć na stronie imprezy:  enw.smakiwroclawia.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz