poniedziałek, 10 czerwca 2013

Surówka z młodej kapusty i złote kotlety od Cecylki Knedelek

Zastanawiałam się w pracy nad piątkowym obiadem i koleżanka podała mi pomysł na surówkę z młodej kapusty. Trzeba korzystać póki sezon trwa więc czym prędzej w strugach ciepłego deszczu poszłyśmy z córcią na ryneczek po warzywa. Nie miałam jeszcze pomysłu co do ziemniaków i surówki dodać wiec moje dziecko wzięło sprawy w swoje ręce.
Przypomniała sobie o serii książeczek kucharskich dla dzieci Cecylia Knedelek i w niej znalazła pomysł na złote kotlety. 
Jak to naprawdę z nimi było poczytacie w książeczce a ja tym czasem zamieszczam przepis na pyszny wiosenny obiad:
Surówka
  • młoda kapusta
  • jabłko
  • marchewka
  • majonez
Młodą kapustę drobno kroimy, dodajemy stratą na grubych oczkach marchewkę i jabłko, dodajemy trochę majonezu. Można podawać ze szczypiorem czy koperkiem - u mnie takie dodatki są niemile widziane :(
Złote kotlety - czyli kotlety z jajek
  • 4 jaja
  • bułka tarta
  • czerstwa cała bułka
  • cebulka
  • mleko
  • mały serek topiony
  • sól pieprz 
  • i znów opcjonalnie pietruszka lub szczypiorek

Jajka gotujemy na twardo, cebulkę pokrojoną w kosteczkę rumienimy na maśle, a bułkę czerstwą moczymy w mleku. Jaja z odciśniętą bułką przepuszczamy przez maszynkę do mielenia. Dodajemy tartą bułę, serek topiony, cebulkę przyprawy i zieleninę. Jeżeli masa nie jest zbyt gęsta dodajemy bułkę tartą. Tak przygotowaną masę formujemy w małe kotleciki i smażymy na złoty kolor z obydwu stron. Pysznie smakują z młodymi ziemniaczkami i surówką. Są też dobre na zimno do kanapki...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz