piątek, 6 września 2013

Muffiny z borówkami

Na koniec wakacji zorganizowaliśmy dla dzieci całodniowy pobyt nad jeziorem. Tam gdzie gościliśmy mieliśmy dostęp do kuchenki, można było więc coś upiec. Pomyślałam, że najłatwiej dla dzieci będzie zrobić muffiny - przepis szybko znalazłam na stronie mojewypieki.com. Jedynie nie wzięłam ze sobą orzechów, więc ten składnik pominęliśmy.
Babeczki wyszły tak pyszne, że dzieci zjadły je aż do ostatniego okruszka... Nie zdążyłam nawet zrobić dobrego zdjęcia by wstawić na bloga, ale mi również bardzo smakowały - zjadłam pierwszą babeczkę zaraz po wyjęciu z piekarnika...
Zanim jednak zabrałyśmy się za robienie babeczek czekało na nas trochę atrakcji: szukanie skarbów, kąpiel w jeziorze...
Wymęczone w oczekiwaniu na grilla z chęcią zabrały się za jedzenie babeczek
Składniki na 12 - 14 muffinek:
  • 400 g mąki pszennej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (15 ml)
  • 160 g drobnego cukru
  • 2 jajka
  • 280 ml maślanki lub kefiru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 75 g stopionego masła
  • 100 g orzechów włoskich, z grubsza posiekanych (które ja pominęłam)
  • 140 g jagód lub borówki amerykańskiej (daliśmy prawie cały pojemniczek w jakich sprzedają u nas borówki na ryneczku)
W jednym naczyniu umieścić roztrzepane jajka, maślankę, wanilię i stopione masło. Wymieszać. Dodać pozostałe składniki oraz 3/4 orzechów. Z grubsza wymieszać.
Formę do muffin wyłożyć papilotkami. Nałożyć do nich ciasto, pozostałymi orzechami posypać po wierzchu.
Piec w temperaturze 200ºC przez 20 - 25 minut.

4 komentarze:

  1. Zjadłabym takiego muffinka. Uwielbiam z borówkami <3 wyszły śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie muffinki, z dużą ilością owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne :) ładnie urosły pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń