czwartek, 24 października 2013

Krem czekoladowo-bananowy

Często tak jest, że zostają nam jakieś produkty w kuchni i nie ma za bardzo pomysłu, co z nich zrobić... Albo jest ich za mało albo brakuje ciekawej inspiracji. Tym razem zostały mi banany i jak przeszukiwałam niezawodny durszlak, znlazłam ciekawy przepis na krem czekoladowo-bananowy.
Nie trzymałam się ściśle składników, gdyż przepis jest typowy dla kuchni wegetariańskiej, ale i tak uzyskałam fajny dodatek do naleśników z serkiem waniliowym  jakie zrobiłam na obiad.
Z podanych składników wyjdzie porządna porcja kremu, ktory można zjeść jako bazę do deseru z dodatkami lub tak jak ja wykorzystać jako dodatek, np do naleśników:
  • 3 duże banany
  • 1 szklanka mleka sojowego + 1/5 do rozrobienia (ja użyłam zwykłego mleka krowiego)
  • 0,5 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 0,5 łyżeczki kakao
  • 10 kropel ekstraktu ze stewii (dałam trochę brązowego cukru) 
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Miksujemy na gładko banany ze szklanką mleka sojowego, stewią, mąką i kakao. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Jak już czekolada się rozpuści, stopniowo dodajemy bananowy koktajl, mieszając aż czekolada dobrze się wymiesza z bananami. Zagotowujemy na małym ogniu krem, energicznie mieszając aż zgęstnieje. Następnie krem przekładamy do miksera, albo blendera i miksujemy na gładką masę z 1/5 szklanki mleka. Schłodzony odstawiamy do lodówki. Ja miałam tylko dwa banany wiec mój krem nie był tak gęsty ale również smakowity.
Nasze naleśniczki były przełożone serkiem waniliowym, polane kremem i dodatkowo posypane orzechami włoskimi z własnego ogródka.

1 komentarz:

  1. Musiał być pyszny!
    Dawno już naleśników nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń