niedziela, 24 listopada 2013

Ciasteczka owsiane na bogato

Już od dawna ochotę na ciasteczka owsiane i w końcu się za nie zabrałam. Znalazłam już przepis i już w trakcie odmierzania składników okazało się, że jest niekompletny. Szukałam więc dalej i zamierzałam uczynić ciasteczka z przepisu z Małej Cukierenki.
Jednak nie do końca trzymałam się przepisu i tak oto mam własne ciasteczka na bogato - myślę, że jednak oryginał również jest warty wypróbowania. 
składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka sody (proszku do pieczenia)
  • 100g masła
  • 1 jajko
  • 1/3 łyżeczki aromatu waniliowego (pominęłam)
  • 70g groszków czekoladowych lub grubo poszatkowanej gorzkiej czekolady
  • 80g grubo poszatkowanych orzeszków ziemnych solonych (ja dałam rodzynki i żurawinę)

Wymieszać razem mąkę, płatki owsiane, sodę, cukier, orzechy (w moim przypadku żurawinę i rodzynki - lekko je posiekałam by były mniejsze cząstki). Masło roztopić i dodać do suchych składników, wbić jajko, dodać aromat, wymieszać. Na końcu dodać czekoladę, krótko wymieszać. Z ciasta w dłoniach formować niewielkie kulki, dobrze ściskając, ponieważ ciasto jest dość sypkie i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem i posypanej mąką. Moje dosyć ładnie się kleiły i ulepione kulki układałam na silikonowej macie do pieczenia lekko je rozpłaszczając.

Pieczemy w temperaturze 170'C na funkcji termoobieg przez 14-16 minut - bez termoobiegu na 175'C Po wyjęciu z piekarnika chwilę odczekać, aż przestygną na blaszce, wtedy nie rozkruszą się przy przenoszeniu.

Moje ciastka wyszły kruche ale nie rozsypują się - słodkie - a smak gorzkiej czekolady lekko równoważy tę słodycz. Jak najbardziej polecam :)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam owsiane ciasteczka! Domowe są i zdrowsze i pyszniejsze :)
    Ooo, mamy takie same talerzyki :D

    OdpowiedzUsuń