poniedziałek, 2 grudnia 2013

Banany w cieście po tajsku

Kiedyś już korzystałam z przepisu na banany w cieście - ciasto raczej naleśnikowe - w zakamarkach pamięci mając przepis na ciasto na bazie mleka kokosowego. Przeszukałam internet i znalazłam na blogu Mirabelki. Właśnie jej przepis przechowywałam głęboko w pamięci i przypomniałam sobie jak byliśmy ostatnio w Lidlu i wypatrzyłam mleko kokosowe.
Przepis jest na 4 porcje - ja początkowo robiłam z połowy składników a i tak wyszło mi ciasta na trzy banany i jeszcze kawałek jabłka na próbę. Nie wiedziałam jak moja rodzinka przełknie smak kokosowy ale okazało się, że niepotrzebne były moje obawy, po kokos był delikatnie wyczuwalny.
  • 9 czubatych łyżek mąki pszennej,
  • 2 czubate łyżki mąki ryżowej,
  • 1 łyżka cukru pudru,
  • 1 jajko,
  • 2/3 szklanki mleka kokosowego,
  • 4 duże banany,
  • olej do głębokiego smażenia
  • dodatkowo:
  • cukier puder do posypania

Mąka ryżowa - jeśli akurat nie posiadasz jej w swojej kuchni, możesz dać po prostu o te dwie łyżki więcej mąki pszennej. Ja jednak znalazłam pomysł na uzyskanie mąki ze strony zdrowienawidelcu.pl i tak też poczyniłam. Niestety nie miałam młynka do kawy - używam go do mielenia przypraw do pierników, więc przeszedł już ich aromatem. Skorzystałam więc z rozdrabniacza i udało mi się nieco mąki uzyskać z ryżu białego. 
Jest ona podobno bardziej kleista, przez co chyba ma dobry wpływ na nasze ciasto. Jak widać moje banany były idealnie obtoczone i ciasto się pięknie wokół nich obtoczyło.

Przesiać mąkę pszenną i ryżową oraz cukier puder do miski, dodać żółtko jaja i mleko kokosowe. Zmiksować na gładkie ciasto. Białko ubić w osobnej misce na sztywną pianę. Dodać je do ciasta i delikatnie wymieszać łyżką.
Banany przekroić wszerz na 2 części, (ja kroiłam na 4 kawałki, takie na jeden kęs) następnie zanurzyć w cieście i ostrożnie przełożyć do rozgrzanego oleju. Smażyć partiami przez 2-3 minuty na złotobrązowy kolor, przewracając raz na drugą stronę. 

Usmażone banany osączyć z tłuszczu na ręcznikach papierowych, posypać cukrem pudrem. Podawać natychmiast.

1 komentarz:

  1. Robiłam kiedyś racuchy bananowe, ale takie z mlekiem kokosowym w cieście mogą być nawet jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń