poniedziałek, 9 grudnia 2013

Sałatka z wędzonym kurczakiem

Prosta sałatka do zabrania np do pracy, lub jako przekąska w domu.
Dodatek ananasa i rodzynek daje lekko słodkawy posmak, co ja akurat lubię.

  • wędzony kurczak
  • ananas z puszki lub świeży
  • rodzynki
  • kukurydza z puszki
  • majonez
  • ryż ugotowany na sypko
Kurczaka dzielimy na kawałki i rozdrabniamy, wrzucamy do miski. Do tego dodajemy pokrojonego drobno ananasa, ja kupuję ananasy w plastrach i sama kroję na drobne kawałki lub świeżego, jest jeszcze leszy. Rodzynki chwilę moczymy w zagotowanej gorącej wodzie, odlewamy z wody i wrzucamy do pozostałych składników. Jeżeli ktoś lubi można dodać kukurydzę z puszki. Całość mieszamy i dodajemy majonez. 
Ryż wchłonie ten majonez dlatego sałatka jest najlepsza na świeżo. Dla rozluźnienia dodaję również trochę soku ananasowego. Już nie przyprawiam, bo wędzony kurczak jest już dosyć aromatyczny.

5 komentarzy:

  1. u mnie zamiast ryżu jest zawsze kapusta pekińska :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę więc kiedyś spróbować z kapustą pekińską, kolejna wersja dania szybkiego na obiadek w pracy :)

      Usuń
  2. wygląda apetycznie :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robię podobną :) Lubię połączenie kurczaka ze słodkimi rodzynkami i ananasem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo, mięso ze słodkimi dodatkami jak najbardziej dla mnie

      Usuń