środa, 19 lutego 2014

Batony zbożowe Nigelli

Robią je wszyscy zrobiłam i ja :) Batoniki zbożowe z przepisu apetycznej Nigelli.

Pyszne, zdrowe, łatwe... takie rzeczy mogę robić częściej.

  • 1 puszka (420g) mleka skondensowanego słodzonego
  • 250g płatków owsianych, nie błyskawicznych (ja dałam płatki owsiane, jęczmienne i z pełnego zboża)
  • 75g wiórków kokosowych (nie miałam więc pominęłam)
  • 100g suszonej żurawiny (żurawinę kroiłam na mniejsze kawałki na drugi raz dam więcej)
  • 125g mieszanki nasion; słonecznika, pestek dyni i sezamu
  • 125g naturalnych niesolonych orzechów (starłam na dużych oczkach orzechy ziemne)
Odmierzamy wszystkie składniki suche i wrzucamy je do jednego pojemnika. Mleko wlewamy na patelnie i podgrzewamy a następnie wsypujemy do niego wszystkie suche składniki. Ja mieszałam całość silikonową łopatką, więc nie miałam problemu z przyklejaniem się masy.
Nastawiamy piekarnik na 130 C, dużą blaszkę do pieczenia ciasta o wymiarach 23x33x4cm smarujemy olejem lub wykładamy papierem do pieczenia.
Gotową masę przekładamy na blachę do pieczenia i wyrównaj jej powierzchnie przyciskając ją z każdej strony łopatką.
Masę pieczemy przez 1 godzinę, następnie wyjmujemy z piekarnika i po upływie 15 minut kroimy na kawałki.
Mi przy krojeniu nieco się pokruszyła ale takie drobne kawałki można wykorzystać jako domową granole dodając do jogurtu lub do mleka.

1 komentarz:

  1. Witam,
    jaką mają ważność takie batoniki?

    OdpowiedzUsuń