piątek, 21 lutego 2014

Sałatka z pstrągiem łososiowym i truskawkami

Co można zrobić ciekawego w domu dla ukochanej osoby? Coś smacznego, wykwintnego i prostego.
Pomysł przyszedł mi do głowy gdy byłam na zakupach w Lidlu, więc wszystkie składniki są do nabycia właśnie tam...
  • mieszanka sałat (korzystam z gotowych mieszanek, gdyż w domu za dużo zieleniny nie chcą jeść a gdybym do takiej mieszanki kupowała w całości składniki musiałabym żywić się przez kilka dni z rzędu jak królik)
  • truskawki
  • płatki migdałowe
  • pstrąg łososiowy
  • oliwa
  • miód
  • cytryna
  • pieprz cytrynowy
Mieszankę sałat układamy na talerzu, na to kładziemy pokrojone w cząstki truskawki. Przygotowujemy sos do polania sałaty z oliwy, miodu i soku z cytryny - ja uwielbiam do ryby pieprz cytrynowy więc taki też dałam do sosu. Polewamy sałatę i posypujemy lekko zrumienionymi na patelni płatkami migdałowymi. 
 
Pstrąga łososiowego smażymy krótko na małej ilości oliwy z dodatkiem masła. Wcześniej lekko go skrapiamy cytryną i posypujemy pieprzem cytrynowym. Tak usmażoną rybę układamy na sałacie, można wtedy zjeść na zimno. Lub tez podajemy z ziemniakami na ciepło.
Jako dodatek można podać szampana. Już czekają moje pamiątkowe kieliszki - mają więcej lat niż ja, a dostałam je od mojej mamy. Pasują zarówno do szampana, jak i np. do małego deseru - lodów cytrynowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz