sobota, 3 stycznia 2015

Pancakes z miodem i owocami

Kolejny przepis na pancakes, których już bardzo dawno nie robiłam. Tym razem miałam motywacje w postaci prezentu jaki otrzymałam na gwiazdkę - specjalna patelnia z ozdobnym dnem właśnie do ich smażenia. Znalazłam przepis na pancakes z miodem i owocami na stronie ilovebake.pl


ILOŚĆ: 6-7 placuszków - jednak u mnie wyszło ich zdecydowanie więcej.
  • 1 ½ szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki masła, roztopionego
  • 2 szklanki truskawek, mogą być jabłka banany...

Mąkę, proszek do pieczenia oraz sól przesiewamy do miseczki. Następnie dodajemy wszystkie mokre składniki, czyli mleko, jajko, miód, masło. Łączymy trzepaczką lub mikserem, na koniec dodając truskawki. Smażymy na średnio nagrzanej patelni teflonowej, gdy na powierzchni placuszka pojawią się bąbelki powietrza wtedy mamy pewność, że można go przewrócić na drugą stronę. Placuszki podajemy oprószone cukrem pudrem lub polane miodem. 
Teraz kilka zdań odnośnie patelni, niestety ma cienkie dno i ze względu na kształt mocno się nagrzewa, co przyczyniło się do tego, że placuszki były dosyć zrumienione. Na patelni ceramicznej wychodziły mi ładnie usmażone, w jednolitym kolorze.
Fajne jest to, że każdy z nich dzięki wgłębieniom na patelni ma jednakowy kształt - niestety wzór był tylko lekko odbity i miejscami słabo widoczny - spodziewałam się bardziej wyraźnych kształtów. Placuszków wyszło mi również więcej - bo wgłębienia są akurat na takie małe placuszki - co jest na plus. 
Może bardziej równomiernie by się usmażyły na kuchence elektrycznej, gdzie ciepło byłoby bardziej równomiernie rozłożone. Osobiście nie popadam w euforię na widok pancakes - ale raz kiedyś wyjmiemy naszą ozdobną patelnie i zrobimy znowu, albo spróbujemy na niej usmażyć np. omlety :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz