poniedziałek, 1 lutego 2016

Ryżowe małe co nieco

 Już kiedyś korzystałam z przepisu na ryżowe wafle na bazie pianek marschmallows, długo nie mogłam odnaleźć przepisu z którego korzystałam. Dopiero teraz jak musiałam coś wymyślić na bal karnawałowy dla mojej córci - udało mi się odnaleźć identyczny przepis na stronie lubie.gotowac.com .

Oryginalnie przepis jest na wafle na Halloween w barwach pomarańczowo, żółto, biale. Ja zmieniłam nie tylko kolor ale i formę, stąd korzystałam tylko z I części przepisu.
  • 2 szklanki ryżu preparowanego
  • 30 pianek marschmallows
  • 1 kopiasta łyżka masła
W szklanej misce rozpuszczamy pianki razem z masłem do uzyskania jednolitej, klejącej masy. W zależności jaki efekt chcemy uzyskać, po wymieszaniu dodajemy barwnik, lub zostawiamy oryginalny kolor. na koniec wrzucamy ryż preparowany i mieszamy. Masa będzie się ciągnąć i kleić. Musimy ją wyłożyć na blaszkę kwadratową lub okrągłą, wcześniej smarując ręce odrobiną oleju, by zapobiec przyklejaniu. Ja wykładałam masę na grubość ok 2-3 cm. 
Odkładamy masę na jakąś godzinkę do lodówki, po tym czasie można ją pokroić w dowolne kształty. Moje miały kształt kosteczek, które na koniec udekorowałam polewą karmelową i posypką o smaku słonego karmelu. 
Wersja na Halloween - znajduje się w podanym linku - niestety nie mam żadnego zdjęcia z moich wafli z przed kilku lat.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz