wtorek, 2 sierpnia 2016

Kotlety jajeczne wg MagdyGessler i karmelizowana marchewka


Szukałam przepisu na danie jarskie, bo chciałam nieco odetchnąć od mięsa i tak natknęłam się na stronę Smaki Życia a w niej na przepis na kotleciki z jajek. Dopiero co robiliśmy zakupy na ryneczku, więc miałam dużą ilość świeżych jaj, nic tylko robić.

Składniki na 8 porcji (ja zrobiłam z połowy składników i wyszło mi 7 zgrabnych kotlecików)
  • 7 jaj
  • 60 g szynki (danie miało być jarskie więc pominęłam)
  • 60 g sera żółtego
  • natka pietruszki
  • bułka 1
  • bułka tarta
  • olej
  • 150 ml mleka
  • sól
  • pieprz
Ugotować jajka na twardo. Posiekać natkę pietruszki. Moczyć bułkę w mleku przez 10 minut. Jajka i ser zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Szynkę pokroić w kosteczkę. Wymieszać odciśniętą bułkę z resztą składników. Dodać surowe jajko. Wyrobić i doprawić. Z masy formować kotleciki. Obtaczać w bułce tartej i smażyć na złoty kolor.
Ja moje kotleciki podałam z karmelizowaną marchewką i ziemniakami. Moja córcia pokroiła mi marchewkę na wstążki przyrządem do obierania warzyw. Na patelni podgrzewam masło z cukrem (najlepiej brązowym) i wykładam na to marchewkę. Mieszam tak aby była cała obtoczona w maśle i duszę na małym ogniu do pożądanej chrupkości. Młodą marchewkę cienko pokrojoną robi się bardzo szybciutko. Jak ktoś lubi marchewkę na słodko, to ma dzięki temu efektowny dodatek do dania głównego.















5 komentarzy:

  1. Można w jakiś sposób zamienić ser? Staram się jeść lekkostrawnie i bezlaktozowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle ze mozna pominac ser albo kupic zdaje sie ze z sierpca byl zolty dla osob ktore nie toleruja laktozy

      Usuń
  2. Kiedyś w stołówce firmowej jadłam podobne kotlety, te na pewno są znacznie pyszniejsze, w wolnej chwili przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie! Dla mnie arcydzieło, które na pewno pobudzi moje kubki smakowe. Widać, że danie przygotowane przez człowieka z pasją do gotowanie. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś w stołówce firmowej jadłam podobne kotlety, te na pewno są znacznie pyszniejsze, w wolnej chwili przetestuję.

    OdpowiedzUsuń