środa, 30 listopada 2016

Chińskie ciasteczka z wróżbą

Czas andrzejkowych wróżb w szkole i w domu zachęca nas do poszukiwania nowych pomysłów jak urozmaicić wieczór magii. Tym razem musiałam coś wymyślić na imprezę andrzejkową w szkole mojej córki. No i pomyślałam, że nigdy nie robiłam ciasteczek z wróżbą, a akurat dostałam w pracy jedno do spróbowania... Moja wróżba brzmiała: Uśmiechaj się a będą Cię podziwiać.
Przeszukałam sporo przepisów w internecie i w końcu wybrałam ten ze strony kotlet.tv. Z jedną różnicą, że dałam o jedno jajko mniej, a i tak musiałam przy wałkowaniu podsypywać mąką.
Składniki, na kilkadziesiąt ciasteczek: 
  • 270 g mąki
  • ok. 90 g cukru pudru
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 2 jajka
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka wody

Z podanych składników zagniatam ciasto do momentu, aż będzie elastyczne. W razie potrzeby dodajemy troszkę mąki lub wody. Ciasto wałkujemy dość cienko (w trakcie wałkowania pozostałe ciasto trzymałam pod przykryciem by nie wysychało). Wycinamy szklanką kółka, dobieramy średnicę, do tego jak duże ciasteczka chcemy uzyskać. Na każdym kółku kładziemy złożoną karteczkę z wydrukowaną wróżbą i zlepiamy jak pieroga. Można z nich formować formę rogalików, jak zostawiłam już w formie pierożków.

wyklejone ciasteczka układamy na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem i wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika na ok. 15–20 minut. Mniejszym rożkom wystarczy 15, większym, grubszym 20, poznacie po tym, że zaczynają się rumienić.

Moje ciasteczka piekłam z termoobiegiem 15-16 minut zmniejszając temperaturę do ok 160'C.

Po wystudzeniu lekko posypujemy cukrem pudrem, jak widać zapomniałam przed zaniesieniem do szkoły. Ale dzieciom smakowały i przy okazji sobie powróżyły :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz